Søk

Obs! Våre tekster er oversatt av en litt for ivrig AI – vi fikser feilene så fort vi kan ...

Bestillingsbetingelser

Bestillingsvilkår
Det er viktig at du leser våre gjeldende vilkår og betingelser før du legger inn en bestilling.
Følgende betingelser regulerer forholdet mellom deg som kunde og Nostalgiska når du handler på nettsiden vår over internett.

Bestillinger
Bestillinger er bindende og du som kunde er forpliktet til å betale for din bestilling. Vi leverer i Norge og Sverige. Bestillinger gjort i en annens navn uten deres samtykke, eller på annen måte som medfører at Nostalgiska lider økonomisk eller annen skade, vil bli politianmeldt.

Minimum bestillingsbeløp
Vi har ingen minimumsbestillingsbeløp, alle bestillinger er velkomne.

Reduserte priser
Tilbud på reduserte priser gjelder så lenge lageret rekker med mindre annet er oppgitt.

Fargegjengivelse på dataskjerm
Vi har gjort alt vi kan for å gjengi farger og bilder nøyaktig på siden vår. Vær imidlertid oppmerksom på at skjermen kan vise noen farger annerledes. Vi kan ikke være ansvarlige for datamaskinens fargegjengivelse.

Priser
Prisen som er oppgitt på denne nettsiden ved kjøpstidspunktet er den som gjelder. Prisene er enhetspriser inkludert mva med mindre annet er oppgitt. Vi tar forbehold om eventuelle typografiske feil.

Aldersgrense
Hos Nostalgiska må du være fylt 18 år for å handle. Dersom kunden er under 18 år, må kundens foresattes tillatelse innhentes før kjøpet.

Lagring av personopplysninger

Ved å akseptere disse generelle bestillingsvilkårene når du foretar et kjøp, samtykker du til behandlingen av personopplysningene du gir til Nostalgiska i samsvar med vår personvernerklæring

Alnö Ecom AB er personopplysningsansvarlig for dataene du gir til Nostalgiska. Dataene behandles for å kunne administrere kjøpet ditt og for å oppfylle vår forpliktelse overfor deg som kunde. Dataene kan også brukes til markedsføringsformål. Som kunde har du rett til å motsette deg at personopplysningene dine brukes til markedsføringsformål. Melding om slik annonseblokkering skjer skriftlig til Alnö Ecom AB, Universitetsallen 32, 85171 Sundsvall


Fraktkostnader

Fraktkostnaden vises i kassen i forbindelse med din bestilling.


Leveranser

Direkte hjem i postkassen
Dine varer sendes vanligvis rekommandert og de kommer som regel direkte i postkassen. Dersom brevet anses som klumpete kan det havne på postkontorets utleveringssted og du vil da få beskjed om å hente det.


Større pakker sendes med DHL eller UPS og ankommer deres leveringssted.

Leveringstid
Forutsatt at bestillingen din kun inneholder varer som er på lager, bør du under normale forhold ha dem med deg etter ca 3-7 virkedager, avhengig av hvor i Norge du bor. Allerede når du legger inn din bestilling kan du se i butikken om varen er på lager hos oss.

Dersom leveringstiden forventes å bli forsinket, vil du som kunde selvsagt få informasjon om dette, og har også rett til å heve kjøpet vederlagsfritt.

Uavhentede forsendelser
Bestillinger som leveres og ikke utløses innen 14 dager, returneres til oss for din regning. Det er opp til deg som kunde å angi en gyldig og korrekt leveringsadresse. For pakker som ikke er hentet og returneres til oss, tar vi et gebyr på SEK 295, uavhengig av kjøpesummen, for å dekke våre administrative kostnader, frakt og returfrakt.

Varer skadet under transport
Når du mottar produktet, sjekk alltid at emballasjen er komplett.Hvis skaden er synlig på utsiden, bør du melde varene til distributøren før du mottar forsendelsen. Andre skader på innholdet, se avsnittet "Klager" nedenfor.

Betaling
Hos Nostalgiska kan du velge å betale med: Kredittkort eller faktura. Du kan også velge å betale bestillingen din i avdrag, eller velge å betale direkte via banken din. Alt via Klarna. Du finner betalingsvilkårene deres her

 

 


Kvittering/ordrebekreftelse
E-postbekreftelsen du mottar når du legger inn bestillingen er gyldig som kvittering. Hvis du ønsker en papirkvittering, send oss ​​en e-post så ordner vi selvfølgelig dette for deg. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen 30 minutter, vennligst sjekk at e-postadressen din er korrekt og send oss ​​en e-post så sender vi bekreftelsen på nytt.

 


Garantier
Nostalgiska  følger selvfølgelig med forbrukerkjøpsloven og gir minst ett års garanti på alle produkter.

Denne garantien gjelder ikke hvis:

Ulykke etter at du har mottatt varen
Forsømmelse
Unormal bruk av produktet
Hvis du unnlot å følge pleie- og serviceinstruksjonene.

I følge forbrukerkjøpsloven kan du også alltid klage på fabrikasjonsfeil på et produkt inntil tre år etter kjøpet.

 


Angrerett
Du har alltid full returrett innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine, selv om emballasjen er åpnet. Varen skal imidlertid returneres i velholdt stand, dersom dette ikke gjøres kan du bli belastet for eventuell verdireduksjon.

Vi tilbyr deg også i tillegg til dette åpne kjøpet i 30 dager, forutsatt at produktet returneres i originalemballasje som er uskadet. Varen skal da ikke være brukt.

Så snart vi har mottatt forespørselen din om å bruke angreretten og vi har mottatt varen tilbake eller et bevis på at varen er sendt med sporbarhet, vil vi innen 14 dager refundere alle pengene dine inkludert eventuelle gebyrer.Ta kontakt med oss ​​så hjelper vi deg selvfølgelig med dine spørsmål.

 

 


Vær oppmerksom på at uavhentet forsendelse IKKE teller som retur eller kansellert kjøp – du må alltid hente en bestilt pakke, da går det fint å returnere den.

 


Klager
Hvis en vare er skadet når du åpner pakken, må du klage til oss, så kompenserer vi deg på en hensiktsmessig måte, enten med en ny tilsvarende vare eller pengene tilbake. Ved klage, kontakt oss via e-post info@nostalgiska.se og angi at det gjelder en klage i emnelinjen i e-posten, så hjelper vi deg med din klage. Ikke send noen varer før du har vært i kontakt med oss ​​og fått beskjed om hvordan du skal gå frem.
Angående direkte synlige transportskader på din forsendelse, se avsnittet om "Levering" ovenfor.

Forbrukerkjøpsloven/ARN gir deg rett til å klage på en vare innen 3 år, forutsatt at varen var defekt på leveringstidspunktet. Men ikke vent med å påpeke feilen, gjør det med en gang. Ved tvister som vi ikke kan løse sammen, anbefaler vi at du henvender deg til Hovedskadenemnda. Vi følger alltid deres anbefalinger.Ved tvister kan du også kontakte EUs tvisteløsningsside og få hjelp der  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO

Diverse
Vi tar forbehold om sluttsalg, mulige skrive-/tekstfeil og at bildene kan gi ulike fargenyanser på ulike datamaskiner.


Alle varer forblir vår eiendom inntil full betaling er utført. Alle svindelforsøk meldes til politiet.

Ved tvister kan du også kontakte EUs tvisteløsningsside og få hjelp der  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO